Wesołych Zdrowych Pogodnych Świąt!!!

I piszę do Was z rana po dwukrotnym zagotowaniu wody i dopilnowaniu płatek owsianych – Mama właśnie trze jabłka na tarce. Wczoraj zamówiliśmy sobie dwa prześcieradła koloru zielonego z gumkami, papcie i perfumy o zapachu czarnej porzeczki (?) dla Mamy – mam nadzieję że będzie to jakiś fajny zapach i Moms it liked!

Chciałbym Wam życzyć Zdrowych Wesołych Świąt Bożego Narodzenia oraz obfitej Wigilii ale spożytej z rozsądkiem oraz fajnej atmosfery Świąt!

Tak wczoraj myłem podłogi, robiłem zakupy, sprzątałem (o ile się da w moim zagraconym pokoju i pokoju Mamy) i zawiesiłem w końcu firankę w kuchni.

Brakuje mi tylko prezentu książkowego pod choinką 😛 Mam te 300 zł ale czy kupić coś co może nam się przydać (sztućce), czy wspomóc spółkę albo kupić książki – mam zagwozdkę!

W sumie dziś jak codzień muszę z pieskiem i na zakupy – trzeba kupić 3 kg ziemniaków i cytryny. Czyli szara codzienność.

Czytam a raczej słucham bardzo ciekawej książki która bardzo mi pomoże a raczej już mi pomaga „Ego vs ja”. Nie wiem czy wiecie ale Ego to jest ten wewnętrzny głos te myśli które same się myślą nawet jeśli nie chcecie, wasze nawyki czyli tzw jazda na automacie a ja to jest ta świadoma część was czyli wasze jestestwo, no wiecie o co chodzi (hmmm świadomość?).

Chodzi nie mniej o to że swoim ja można wpływać na Ego uświadamiając sobie co się robi np, podnosi ci się ciśnienie bo rodzić CI coś powiedział i już masz odpyskować z automatu ale złap się na tym i zastanów się nad swoim postępowaniem – możesz odpyskować, się nie odezwać albo załagodzić sprawę miłym słowem – zupełnie jak w grach RPG 😛

Autor już się łapie na tym jak mu się podnosi ciśnienie, że Ego zaraz przejmie kontrolę i on przejmuje stery jego ja i powiem wam, dobrze na tym wychodzi.

Książka w sumie jest oparta na jego autobiografii i powiem Wam, że jego podróż po Nigerii wstrząsnęła mną i mi uświadomiła ile niesprawiedliwości, biedy i głodu jest na Świecie – ludzie umierają z głodu dosłownie na ulicach, wszechobecne slamsy i prostytuujące się dziewczyny za dosłownie miskę zupy – i to nie jest powiedzonko ani kawał!

Ja np czasem muszę wyrzucić jedzenie bo mam go za dużo aby nie tyć i być zdrowszym a tam walczą o każdy kęs, mieszkają w domach z kartonu i blachy, wy i ja w przytulnych mieszkaniach a niektórzy w domkach jednorodzinnych. Mamy co jeść i pić na zawołanie, mamy piękne rzeczy, mamy rządy prawa i ludzie nie zabijają się na ulicy, nie mamy samozwańczych wataszków – i dlaczego jesteśmy nieszczęśliwi? To zagadnienie porusza też autor – czyli kontrola własnych uczuć.

Wahałem się długo przed ruszeniem tej pozycji (Ego vs ja) ale teraz się cieszę, że w końcu ją zacząłem – jestem chyba w 2/3…

To tyle Wesołych, Obfitych, Spokojnych a przede wszystkim Zdrowych Świąt – udanej Wigilii w gronie najbliższych!!!

END

6 myśli na temat “Wesołych Zdrowych Pogodnych Świąt!!!”

  1. Wesołych Świąt Bożego Narodzenia życzę Tobie i Mamie, przed wszystkim zdrowia, mile spędzonego czasu w rodzinnym gronie, relaksu(zero zgonów mózgu), przyjemnej lektury i fajnych prezentów pod choinką.
    Pozdrawiam

    Polubione przez 1 osoba

    1. Dzięki AsK4Fifa!!! I wzajemnie Zdrowych i Spokojnych 😉 Pod choinkę dostałem 100 😀
      Chyba upiłem się tym winem 0% bo czuje się strasznie rozleniowiony jakby powietrze spuścić z dętki… Heh…
      Udanych Świąt!

      Polubione przez 1 osoba

    1. Ja bym sobie życzył trzech rzeczy, zdrowia dla Mamy, zdrowia dla psiaka i zdrowia dla mnie – kurcze tak szybko wyczerpałem trzy życzenia?!
      No obym miał wytrwałość w czytaniu/ słuchaniu i nauce angielskiego i rzadziej zgony mózgu…
      Asus również Ci życzę zdrowia i spełnia marzeń 😉
      Thx i Cze

      Polubienie

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s